Hammarby Bandy

I det här spännande och varierande uppdraget har jag jobbat med bland annat sociala medier, biljettförsäljning, hemsida, nyhetsbrev, matchprogram, videointervjuer, videoproduktioner, intervjuer på plats i samband med matcher. Start augusti 2013, slut mars 2016. Uppdragets syfte har varit kommunikation mot publik och partners för ökat engagemang och fler besökare.

Några höjdpunkter:
Säsongsstarten 2012 ökade antalet följare på Facebook under en vecka från 1500 följare till 4700 st (flest inom bandyn, idag + 10 000 och störst). 20% ökning av antalet besökare .

FB2012
Inlägg i samband med säsongsstarten 2012, kampanjen blev en stor viral framgång för klubben.

2013: 
startade Instagram (2015 största bandykontot i världen + 7000 följare), Twitter, SM-guld Friends Arena (världens genom tiderna största bandypublik 38 500 åskådare. Startade även Twitterkontot och började med liverapportering från matcher.insta_bajen
Instagram: bilder och videoklipp. Totalt över 1000 inlägg under mina år på Hammarby Bandy.

Insta_bajen2
Strategiskt arbete som byggt på anpassat och kontinuerligt innehåll  i alla kanaler.

2014 första bandymatchen på Tele2 Arena, högsta antalet besökare för en serie/slutspelsmatch i Sverige (11 700 besökare), projektledning och publiktillströmning via sociala medier, press.

Hösten 2014 
 startade jag webb-tv med intervjuer och klipp med spelare och supportrar.

Ett par videoklipp

Syftet med video har varit att komma närmare och lära känna både spelare och supportrar. Kontinuitet har varit ett ledord genom hela arbetet och därför har det blivit väldigt många klipp. Här är i alla fall några av filmerna.

Pepp inför historiens första bandymatch i Tele2 Arena januari 2014

Prata med besökarna

Det har blivit många intervjuer med besökare på Zinkensdamms IP.

Pepp-video inför annandagen 2015 (filmat med drönare)

Klippen har lagts upp i olika kanaler beroende på innehåll och syfte. Exempel på kanaler har varit Instagram, Facebook, Twitter, nyhetsbrev och hemsidor.

Intervju efter en seger i World Cup

Jag har prioriterat att vara på plats och att så snabbt som möjligt få ut informationen. Här är en intervju direkt efter en match.

Socialt projekt

I det här klippet deltog 115 barn och vuxna i en prova-på-skridskor-aktivitet på Zinkensdamms IP. Det var en samarbetespartner till Hammarby som bjöd in sina hyresgäster.

Intervju och uppsnack inför hemmapremiären 2015

Här är det dags för premiär på Zinken, alltid lika roligt!